Nawierzchnie drogowe – nie tylko asfalt

Wytrzymałość jezdni zależy tak od wykonawstwa, jak i zastosowanych do tego surowców. Te, jakie wykorzystywane są obecnie w Polsce, w niczym nie są podobne do nawierzchni drogowych stosowanych kiedyś. Są one znacznie solidniejsze, a to w dużej mierze wpływa na komfort poruszania, zaś ich wyłożenie przebiega się dużo prędzej niż kiedyś. To dzięki nim dzisiejsze drogi rzadziej się psują, zaś my możemy bez przeszkód podróżować po całym kraju. Jakie jednak techniki stosują obecnie drogowcy? Na jakich zasadach one polegają?

Nawierzchnie drogowe Safegrip

Współczesne nawierzchnie drogowe często pełnią różne role na raz – są powierzchnią jezdną i izolacyjną. Wśród nich należy wymienić zwłaszcza nawierzchnię drogową Safegrip, która jest solidna i bezpieczna w każdych warunkach. Drogowcy często również sięgają po nawierzchnię Microdeck – jest to technologia charakteryzująca się łatwością aplikacji oraz bardzo solidna, a jednocześnie zapewniająca kierowcom właściwą przyczepność.

Szczelinowe nawierzchnie drogowe

Na wiaduktach i wielu parkingach wymagane będzie wykorzystanie dylatacji, bo zamortyzują wibracje będące skutkiem ruchu aut. Z uwagi na bezpieczeństwo użytkowników drogi przebywających na wiadukcie, dylatacyjne nawierzchnie drogowe powinny być najlepszej jakości – elastyczne i wytrzymałe. Wśród nich jest Rubi-Joint, bo doskonale amortyzuje obciążenia poziome, jak i poziome, a przez to zapewnia dobre działanie części mostów.