Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Mimo wielu zabiegów, domena nie zmienia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem specjaliście.