Podstawa kampanii reklamowej – badania segmentacyjne

Czy wiesz od czego zależy efektywna sprzedaż produktów lub usług? W jaki sposób wykonać plany sprzedażowe? Kluczowym działaniem jest odpowiednie podzielenie klientów na grupy. Jak przebiegają badania segmentacyjne i czy warto je wdrażać?

Badania segmentacyjne – wybierz zbiory o optymalnych możliwościach sprzedażowych

Badania segmentacyjne to działanie marketingowe, które pomaga docierać do jak największych grup odbiorców. Mogą być prowadzone zarówno w branży B2C, jak i B2B. W jaki sposób są realizowane? Działania koncentrują się na dzieleniu odbiorców na grupy o podobnych upodobaniach. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyselekcjonować zbiory o najlepszym potencjale sprzedażowym, które gwarantują największe zyski. Badania segmentacyjne są podstawą, od której zależy przygotowanie efektywnej strategii marketingowej. Wykonywane są najczęściej przez drobiazgowe analizy – w tym celu stosuje się np. sondaże i duże próby respondentów. Działania te mają na celu wybranie maks. 5 zróżnicowanych zbiorów.

Badania segmentacyjne – indywidualne skłonności odbiorców

Jakie cechy i upodobania konsumentów bierze się pod uwagę podczas przeprowadzania badań segmentacyjnych? Agencje badawcze zwracają uwagę na cechy psychograficzne, styl życia, płeć, indywidualne tendencje klientów. Badania konsumentów powinny też być dostosowane do rodzaju sprzedawanego wyrobu. To wszystko jest niezwykle istotne zarówno w przypadku dóbr szybkozbywalnych, jak i produktów luksusowych. Twój produkt jest skierowany do wykształconych mieszkańców wielkich aglomeracji, młodych, dynamicznie żyjących ludzi, a może osób starszych? Myślisz o tym w jaki sposób dotrzeć do najlepszych grup konsumentów? Badania segmentacyjne pozwolą Ci ustalić w jaki sposób wdrożyć skuteczną kampanię promocyjną.